galajurken online bestellen

Geox lanceert kinderkledinglijn

Het Italiaanse Geox heeft een kledinglijn ontwikkeld voor kinderen en tieners. De schoenenfabrikant heeft een overeenkomst getekend met het Duitse Kanz Financial Holding voor de ontwikkeling, productie en distributie van de lijn.

Moet lezen: cocktailjurken online bestellen

Geox presenteerde de lijn van jassen en topjes tijdens de Pitti Bimbo beurs in Florence, die afgelopen weekend afliep. De stoffen,ontwikkeld door Kanz, zijn zuurstof-doorlatend en temperatuur-regulerend zoals ook het geval is voor de schoenen van Geox. De nieuwe producten zijn zodanig ontworpen dat ze met de schoenencollectie kunnen worden gecoördineerd.

 

De overeenkomst maakt deel uit van de expansiestrategie van Geox. Het merk tekende onlangs ook een distributieovereenkomst met het Chinese Pou Sheng International waarbij er voor 2020 350 nieuwe Geox winkels in China bijkomen.

meer info op: bruidsmeisjes jurken online

Dit wordt het modenieuws van week 4

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 4. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 25 tot en met 31 januari.

 

Modefabriek

Maandag 26 januari brengen we verslag van de 40e editie van de Modefabriek. Maar ook een video-tour over de beursvloer en 5 trends gespot op de Modefabriek komen aan bod.

Foto door: goedkope avondjurken lang

FashionTech Berlijn

De Duitse beurzen zijn volop in gang en ook FashionUnited is aanwezig tijdens FashionTech in Berlijn. Een platform voor alle ideeën en bedrijfsmodellen die invloed hebben op hoe mode wordt gepoduceerd, gedistribueerd en verkocht. Lees het uitgebreide verslag dinsdag 26 januari.

 

Herfst/Winter 2016-17 Herenmode op de catwalk

Trendstop brengt een trendanalyse- en prognose voor FashionUnited. Welke belangrijke trends op het gebied van mannenmode zijn er tijdens London, Milaan en Parijs Fashion Week gespot? Lees het woensdag 27 januari.

 

Olga Korstanje Conceptstore

Conceptstores schieten als paddenstoelen uit de grond. Door middel van productkeuze, interieur en sfeer veranderen de winkels een dagje shoppen in een belevenis. Inmiddels zijn conceptstores niet meer weg te denken uit de modewereld, maar door de enorme toename wordt het moeilijker om origineel en uniek te blijven. FashionUnited spreekt met verschillende winkeleigenaren over hoe zij zich profileren in een wereld vol conceptstores. In deze aflevering: Conceptstore Olga Korstanje in Rotterdam.

Lees meer: korte avondjurken online

“Brave Monday bood diversiteit en diepgang”

De slotdag van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam was een ware happening. Het doorlopende programma, omgedoopt tot ‘Brave Monday’, stond in het teken van installaties, talkshows en performances waarbij ontwerpers hun visie gaven op de toekomst van mode. FashionUnited gaf tickets weg en sprak met de gelukkige winnaars.

 

Bij de entree van Brave Monday worden alle bezoekers warm welkom geheten. Vrolijk gekleurde ballonnen sieren de ontvangstbalie van Smart – het automerk is de host van deze slotdag, waarvan de naam een knipoog is naar de internationale Blue Monday. De hostesses zijn voor de gelegenheid ‘smart casual’ gekleed in sweater, spijkerbroek met All Stars en een gestreepte ijsmuts op. Die relaxte uitstraling past goed bij het gemêleerde publiek: Brave Monday trekt bezoekers van alle leeftijden, van studenten tot doorgewinterde modeprofessionals. Cindy Aders (21, student International Lifestyle Studies) is hier om trends te signaleren. Ze is zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen en gaat dat later in de week clusteren. “Wat ik een interessante ontwikkeling vind, is dat het modesysteem en de presentatievormen aan het veranderen zijn, dat zie je hier al een beetje gebeuren”, licht ze toe.

Bron: goedkope galajurken online bestellen

Uiteenlopende visies

Drukbezocht is de talkshow die wordt gehost door de extravagante modejournalist Aynouk Tan. De vriendinnen Anne Schuit (27, creatief strateeg) en Emmi Ojala (27, illustrator en editor) vinden dat er zeer uiteenlopende onderwerpen aan bod komen. Dat geldt ook voor de acht door designers ingerichte kamers van Hotel Brave Monday. “Deze ontwerpers tonen een eclectisch beeld, kijken met een kritische blik naar de samenleving en zoeken naar antwoorden op ecologische vraagstukken”, constateert Schuit. Voorbeelden zijn de Berlijnse designstudio Blond & Bieber, dat natuurlijke verfstoffen ontwikkelt van algen, en de mysterieuze met pikzwart haar gevulde hotelkamer van Anneloes van Osselaer. “Zij vergelijkt bloggers van nu met oude sjamanen”, vertelt Ojala. “De drang om voortdurend te checken wat online influencers doen, op een bijna religieuze manier, zoals sjamanen je vroeger vertelden wat je moest doen in bepaalde situaties.” Hoewel ze in het verleden vaker fashionweeks heeft bezocht, maakte Ojala nog niet eerder mee dat er zoveel ruimte werd geboden aan aanstormende talenten. Het zijn bovendien niet de geijkte namen die je al zo vaak tegenkomt, vult Schuit aan. “Er zitten ook minder bekende en voor mij volstrekt nieuwe designers bij.”

 

Geen antwoorden, maar vragen

Peter Leferink, de curator van Hotel Brave Monday, laat weten dat deze onconventionele aanpak wat reuring en chaos moet brengen op de slotdag van de fashionweek. “Er worden deze dag vooral vragen gesteld.” De installaties moeten aanzetten tot nadenken. Anne Schuit beaamt dat. Zelf leest zij altijd eerst de bijschriften voor ze de projecten gaat bekijken. “Ik wil weten wat het idee erachter is, anders mis je de context. Zo draait de installatie van Zyanya Keizer om de vraag: hoe lang kunnen we nog op deze manier blijven consumeren? Ik had verwacht daar in de hotelkamer antwoord op te krijgen, maar in plaats daarvan zag ik een indrukwekkende outfit omringd door spiegels.” Als bezoeker werd haar dus letterlijk een spiegel voorgehouden, een uitnodiging om op het werk te reflecteren.

 

Mode met inhoud

De atmosfeer van Brave Monday is creatief, vriendelijk, toegankelijk en out-of-the-box. Precies zoals Smart zich positioneert. “Het draait hier niet om zien en gezien worden of om de laatste tassentrends, maar puur om de mode”, zegt Sandra Glocka (31, marketing en HR-consultant). “De kleding is minder bewerkt dan wat je doorgaans op de catwalk ziet, het gaat veel meer om de inhoud en het creatieve proces.” Omdat de installaties doorlopend zijn heeft ze in alle vrijheid en op haar eigen tempo rond kunnen kijken. Wat haar daarnaast aanspreekt is het persoonlijke karakter van het evenement: als bezoeker krijg je de kans om het gesprek met de designers aan te gaan en inhoudelijke vragen te stellen. Vol trots staan zij hun bezoekers te woord. Glocka: “Deze jonge ontwerpers stellen zichzelf vragen als: wat is mooi? Wat is normaal? Dat leidt tot onalledaagse invalshoeken. Juist omdat ik zelf een commerciële functie heb gaat mijn hart sneller kloppen van deze kunstzinnige kant van mode. Ik kwam hier met het idee om verrast te worden en Brave Monday heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het heeft emotie bij me losgemaakt.”

meer info op: avondjurken online in nederland

Columbia Sportswear ontwerpt collectie voor Manchester United

Het Amerikaanse merk Columbia Sportswear is vanaf nu de officiële leverancier van outdoorkleding van de Britse voetbalclub Manchester United. Het merk heeft voor deze samenwerking outdoorkleding ontworpen die kan worden gedragen tijdens activiteiten als wandelen, fietsen en klimmen. Daarnaast is de kleding geschikt voor sporten waarbij contact is met sneeuw en water.

 

”Manchester United is trots om met Columbia Sportswear samen te werken en onze fans een nieuwe selectie aan producten te kunnen aanbieden met het Manchester United-merk,” zei Manchester United Group Managing Director Richard Arnold in een persbericht. “Dankzij deze samenwerking kan onze club zijn fans overal vergezellen, ongeacht de activiteit waar ze op een bepaald moment mee bezig zijn.”

Foto: galajurken online kopen nederland

Columbia Sportswear senior vice-president Merchandising & Design, Joe Boyle, heeft zich ook positief uitgesproken over de nieuwe samenwerking: “We zijn enthousiast over deze mogelijkheid om de beste speler op het gebied van sport samen te brengen met de mondiale leider in de outdoor-industrie. Manchester United en Columbia delen hun toewijding voor presteren en innoveren. Samen zullen we fans van de club een mooie outdoorkleding collectie bieden die Columbia´s meest geavanceerde technologieën bevat.”

 

De collectie van Columbia Sportswear en Manchester United is vanaf aankomende herfst verkrijgbaar. Een woordvoerder van de club heeft laten weten dat de collectie momenteel in ontwikkeling is, waardoor nog niet meer informatie kan worden gegeven over de grootte van de collectie en de prijzen. In ieder geval zal de collectie worden verkocht in de Manchester United Megastore. Of de collectie ook door andere retailers zal worden verkocht, is vooralsnog niet bekendgemaakt.

 

meer info: goedkope galajurken online bestellen

Upp